KENAPAKAH “MEREKA” TIDAK MAHU ANDA TAHU TENTANG “PINEAL GLAND”?


Apakah itu “Pineal Gland”?

“Pineal Gland” terletak di bahagian tengah otak manusia. Ia amat kecil iaitu sebesar saiz kacang dan berbentuk seperti pokok pine. Ia dipercayai mempunyai fungsi yang amat penting dalam kehidupan seorang manusia.

“Pineal Gland” menghasilkan hormon “Melatonin” dan “Seratonin”. “Pineal Gland” juga menghasilkan DMT (Dimethyltryptamine) dan ia juga amat penting untuk kehidupan manusia.

“Pineal Gland” adalah seumpama seorang “Kapten” dalam sebuah kapal angkasa. Dialah yang akan memandu kita untuk menjelajah seluruh alam “realiti” yang luas ini.  Dialah juga yang akan membantu kita untuk mencipta “realiti” baru.

Setiap “vibrations” atau gelombang yang dihantar oleh 5 pancaindera kita seperti penglihatan, pendengaran, deria rasa, deria hidu dan sentuhan akan ditafsirkan oleh “Pineal Gland” untuk menghasilkan “realiti” yang sebenarnya.




Mendekatkan manusia kepada Allah SWT.

“Pineal Glant” juga menghasilkan DMT (Dimethyltryptamine) dan ia amat berguna untuk manusia yang ingin mendekatkan diri kepada Tuhan Yang Mencipta Seluruh Alam.

“Pineal Gland” yang sihat akan memberikan nikmat “khusyuk” dan juga rasa ketenangan ketika anda sedang bersolat.  Sebab utama anda terasa susah untuk khusyuk dalam solat adalah kerana “Pineal Gland” anda telah tercemar dengan berbagai toksik dan benda beracun.

“Pineal Gland” yang sihat juga amat penting untuk orang yang ingin menghafal 30 juzuk Quran. Sebab itu kanak-kanak yang masih kecil boleh menghafal Al-Quran dengan cepat kerana mereka mempunyai “Pineal Gland” yang sihat.


Tidur dengan nyenyak

“Pineal Gland” juga menghasilkan “Melatonin” iaitu sejenis hormon yang penting dalam kehidupan manusia. Ia akan dihasilkan pada waktu malam yang gelap gelita. “Melatonin” amat penting untuk kita tidur dengan nyenyak dan bangun pada masa yang tepat.  “Melatonin” juga amat penting untuk sistem pertahan badan (immune system) manusia. Ia juga sering digunakan dalam bidang perubatan untuk mengubati penyakit seperti “Alzheimer” (nyanyuk), Kanak-kanak yang menghidap penyakit “Autism” didapati amat kurang kandungan  “Melatonin” dalam otak mereka.

Jangan tidur di dalam bilik yang terang dengan cahaya lampu. Kerana ini akan menganggu “Pineal Gland” daripada menghasilkan “Melatonin”. Tidurlah di dalam bilik yang gelap gelita.


Cahaya matahari amat penting untuk “Pineal Gland”.

“Pineal Gland” memerlukan cahaya matahari untuk berfungsi dengan baik. Cahaya matahari akan membantu “Pineal Gland” untuk menghasilkan “Serotonin”.  Ia penting untuk manusia mendapatkan “tenaga” dan juga “emosi yang baik”.

Anda digalakkan untuk melihat cahaya matahari pada waktu pagi iaitu selepas matahari terbit. Lihatlah untuk beberapa saat. Anda akan dapat melihat perbezaannya. Jangan tertipu dengan pendapat yang mengatakan kononnya mata akan rosak akibat pancaran UV (Ultraviolet). Ini adalah  kerana cahaya matahari pagi (dari waktu matahari terbit sehingga sejam kemudiannya)  tidak ada sinaran UV.

Jika anda menggunakan “Sun Glasses” atau cermin mata hitam untuk melindungi mata anda daripada pancaran cahaya matahari, itu adalah suatu kesilapan yang amat besar kerana anda telah menghalang cahaya matahari dari memasuki ke dalam “Pineal Gland” anda.


Fluoride dan Chlorine amat membahayakan “Pineal Gland”

Air paip di rumah kita telah dimasukkan bahan kimia seperti Fluoride dan Chlorine kononnya untuk menguatkan gigi kita. Ini telah dilakukan sejak tahun 1970an.

Fluoride dan Chlorine akan mengakibatkan “Pineal Gland”menjadi keras seperti batu Kristal dan ini hanya akan membuatkan “Pineal Gland” menjadi semakin lemah dan tidak berfungsi seperti normal.

Tolong jangan minum air paip. Minumlah air yang telah ditapis oleh alat penapis air yang terbaik atau minumlah air mineral.



Kesan-Kesan Kerosakan “Pineal Gland”

1.            Susah untuk tidur pada waktu malam
2.            Sakit kepala,
3.            Hilang kesuburan
4.            Tulang reput
5.            Masalah sakit jiwa
6.            Keluar darah haid yang tidak menentu
7.            Dan banyak lagi…………


5 Makanan yang boleh mengaktifkan“Pineal Gland”

1, Selada Air (Watercress)
2. Nenas
3. Air kelapa
4. Pisang
5. Buah Avocado


Kesimpulan

Ilmu untuk mengenal “Pineal Gland” telah disekat dan disembunyikan oleh "mereka" yang sedang menguasai dunia ini. Mereka tidak mahu kita tahu tentang kebaikan “Pineal Gland”. Sebab itulah mereka meracuni air minuman kita dengan Fluoride dan Chlorine.


Sumber rujukan:
https://realfarmacy.com/fluoride-pineal-stone/                                


6 comments:

  1. dasar iluminati anjing

    ReplyDelete
  2. Assalamualikum tuan, lebihkan lagi post tuan dari semaa ke semasa kerana ianya sangat berfaedah kepada kami.Ramai yang menanti dan acap kali melihat post di blog tuan.Semoga amal baik dan ilmu yang di beri diberkati Allah s.w.t.Terima Kasih

    ReplyDelete
  3. terbaik tuan terima kasih..sy tunggu post dari tuan setiap masa

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah Terima kasih

    ReplyDelete
  5. Alhamdulillah...lama dah saya tunggu update...

    ReplyDelete
  6. Setelah 50 tahun usiaku, baru dapat keluarkan sihir otak tengah. Alhamdulillah. Jawapan kenapa kaki macam kena sentap masa tidur. Tidur asyik terjaga. Bila tidur problem, memang susah nak fokus.

    ReplyDelete